Den ultimata utmaningen!

Detta är kursen för dig som seglat under en längre tid och vill nu gå steget längre. Målet med utbildningen är att lära deltagarna att kappsegla på havet under ordnade förhållanden.

Vi kommer titta extra mycket på följande områden:

• Förberedelse av båt
  • Besättningsarbete
  • Säkerhet
  • Strateginavigering / väderanalys
  • Förnödenheter
  • Med mera...

Vi använder två stycken 30-fots segelbåtar av märket Albin Scampi. En robust båt som seglar mycket bra och som fortfarande placerar sig högt upp på många resultatlistor runt om.

OBS!
Denna utbildning riktar sig till dig som har tidigare erfarenhet inom segling. Instruktör har mandat att flytta ner kursdeltagare till fortsättningsgrupp om denne tycker att deltagaren saknar erfarenhet eller rätt inställning.

Personlig utrustning så som flytväst, lämpad för havskappsegling och seglarställ m.m. står deltagaren själv för.

Antalet är begränsat till 12 deltagare.
Deltagare från förra årets seglarskola har förtur.

Att notera
Alla våra vuxenseglarskolor inkluderar: Teori, båtfix, sjösättning, segling, höstfix, upptagning. Detta för att få med helheten!