Seglarskolan 2024

Kursverksamheten är nu igång. Vill du ansluta dig? Börja med anmälan så får du mer information därefter, atl. använd kontaktsidan.

Certifierad Seglarskola

Sedan 2015 utbildar vi enligt kursplanen, framtagen av Svenska Seglarförbundet.

Westerviks Segelsällskap

Ett av två segelsällskap i Västervik. Samverkar inom Seglarskola och Kappsegling.

Westerviks Segelsällskap Wikingarna

Utbildade ledare

Alla våra huvudinstruktörer har gått en eller flera utbildningar inom SSF´s utbildningstrappa. De har alla börjat sin bana som hjälpinstruktörer och sedan avancerat med tiden. De har mycket goda kunskaper inom segling och utbildning inom segling.

Båtpark

I Westerviks Seglarskola har vi en gedigen båtpark. Allt från trygga stabila jollar i våra grundkurser till avancerade kappseglingsbåtar i vuxenskolorna. Ex. på båtar: Optimist, 2-krona, C55, 606, 2.4mR, J24 och Scampi.